Istanbul aku datang!

1:23 AM 0 Comments A+ a-

Fine! tak ada niat nak update blog pun.. tapi update je lah...

 Assalamulaikum,

 ni nak update pasal Istanbul Aku Datang.arahan Bernald Chauly.  dah lewat? tak, tak tak, masih boleh tonton kat Astro first.. haha.. mana boleh review masa kat panggung, nanti tak supprise kan? kan? 




Basically saya sangat teringin nak tengok cerita ni ada dua sebab...

1st: Lisa Surihani  (o.k, saya suka dia sejak dia pelakon kanak-kanak  )
2nd : Sebab Dr wan rekemen waktu kelas pengurusan organisasi media. Dr. Wan kerja dengan lembaga penapisan filem jadi dia selalu update kitorang tentang cerita yang ada bakal ditayangkan kat wayang.. Dalam banyak-banyak cerita yang  dia kutuk tapi ni dia puji. tapi dah lama , waktu sem lepas.

so, kalau Lecture Media yang suggest, pasti best.. hmm... memang best! (^^)Y

Filem ni sangat western lah jugak rasenyer,plot dia, jalan cerita dia, memang macam kita tengok cerita omputih gak,  sebab kalau nak dibandingkan dengan norma-norma yang diajar di sini memang macam kurang masuk akal. contoh, first, my mama tengok, dia cakap


"Diorang dah khawin ke? "


sebab dalam filem ni mereka cuma Couple... Lisa baru nak ajak Tomok  bertunang.  actually semua ni sangat normal .( Saya tak cakap betul tetapi normallah based on apa yang saya nampak kat sekeliling sekarang. *look around you babe)



Istanbul, Aku Datang


dan yang paling saya suka dalam filem ni adalah  Fesyen Lisa... cumillah dia .. *cuteness explodes*






ah~ banyak lagi ... tengok je la cerita tu... he..he..


Dari segi Shot, hurm, biasa je.. shot-shot biasa filem.  ( malas nak komen sebenarnya. haha.. sebab tak ada yang WOW) 

by the way, ini pertama kali tengok Tomok berlakon , o.k, not bad, but sebenarnya saya baru kenal Beto Kusyairi. hahahaha.. kelakarlah, pernah tengok dia berlakon tapi tak tau nama, pernah dengar nama dia tapi tak pernah tengok muka. rupenyer  mamat nilah  Beto (bukan makanan Jepun)  


*Jangan Biadap !



Ops! ops! kesemua pelakon utama filem ni  dah berkahwin yea... jangan nak cuci mata lebih-lebih... he..he.. =D 


scene paling Sweet adalah waktu Beto kejar Lisa. Scene ni selalu ada kat cerita Korea. hahaha.. cer cite cerita Korea mana yang tak ada scene ni? but that's my favorite scene.. dan cara dia pandang Lisa  masa berjalan-jalan ngan Lisa. senang cerita suka lah cara kisah Haris dengan Dian. 


"bila dua hati dah bersatu, tak semudah itu untuk dileraikan" 


Suka Ost lagu-lagu cerita ni terutama dua lagu ni o.k, Have fun watching for those who  haven't do that!!
 ^^) Y 








XOXO  
                                                                                                                                                           SSNL
*publish